Καθημερινός Μοριάς

Νεοκλής Κρητικός:H άθληση είναι πολλαπλά ωφέλιμη για την υγεία μας

Ο Νεοκλής Κρητικός με την ιδιότητα του Ιατρού, του Βουλευτή, αλλά και του πρώην διεθνή αθλητή στίβου, ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Δήμου Ηλιούπολης και την Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021, μίλησε στο Δημοτικό Θέατρο, σε Διεθνές συνέδριο, που είχε κεντρικό θέμα: «Αθλητισμός και πρωταθλητισμός για όλους».

Στόχοι της ημερίδας ήταν:

  • Να αναδείξει τα οφέλη του αθλητισμού για κάθε έναν.
  • Να ασχοληθεί με την ψυχική και σωματική δύναμη πρωταθλητών, που μετέτρεψαν «αξεπέραστα» προβλήματα της καθημερινότητά τους σε πρωταγωνιστικό τρόπο ζωής μέσα από τον αθλητισμό.

Ο κ. Ν. Κρητικός ανέλυσε το θέμα:

«Αθλητισμός και Υγεία για όλους: Από την Αρχαιότητα έως σήμερα.»

Ξεκίνησε με μια ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ και ακολούθως αναφέρθηκε στα οφέλη ενασχόλησης με τον αθλητισμό στον ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ– ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ, στον ΣΩΜΑΤΙΚΟ- ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ, στον ΗΘΙΚΟ ΤΟΜΕΑ και στον ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.

Βασίσθηκε στην Έρευνα του Ευρωβαρομέτρου για τον αθλητισμό και τη φυσική άσκηση, προκειμένου να αναλύσει στη συνέχεια τον παράγοντα ΥΓΕΙΑ και Άθληση.

Εξήγησε αναλυτικά γιατί η άθληση πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, αφού τα οφέλη της για την υγεία του ανθρώπου είναι πολλαπλά.

Αναφέρθηκε στην ενότητα Άθληση και μυοσκελετικό σύστημα, παρουσιάζοντας στοιχεία τα οποία αποδείκνυαν πως η άθληση είναι πολλαπλά ωφέλιμη για την υγεία μας, έχοντας θετική επίδραση στο μυοσκελετικό, το κυρίαρχο σύστημα για την κίνηση του ανθρώπινου σώματος. Έδωσε παραδείγματα και ανέλυσε πως με την ένταξη της άθλησης στη ζωή μας σε καθημερινή βάση όχι μόνο ενδυναμώνουμε μυϊκά το σώμα μας, αλλά και προσδίδουμε στον οργανισμό πολλά και σημαντικά οφέλη, αφού η άθληση:

  • Βελτιώνει τον τρόπο διαχείρισης του διαιτητικού λίπους
  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας
  • Συμβάλλει στη διατήρηση χαμηλών επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων
  • Αυξάνει τα επίπεδα της ΗDL (καλή χοληστερίνη)
  • Βελτιώνει την εναποθήκευση ασβεστίου στα οστά
  • Προλαμβάνει την οστεοπόρωση
  • Βελτιώνει την αμυντική λειτουργία του οργανισμού
  • Βελτιώνει την πέψη και την απέκκριση
  • Αυξάνει την αντοχή και τα ενεργειακά επίπεδα
  • Προάγει την ανάπτυξη άπαχης μάζας σώματος – κατανάλωση λίπους
  • Η άθληση συμμετέχει θετικά στις Ψυχικές διεργασίες.
  • Ο στόχος μας όταν αθλούμαστε είναι κυρίως να ωφελήσουμε το σώμα μας,
  • παρ’ όλα αυτά η άθληση έχει μεγάλη επίδραση στην ψυχολογία μας γιατί:
  • Μειώνει το άγχος και την ένταση.
  • Βελτιώνει τα αισθήματα αυτοσεβασμού αυτοεκτίμησης
  • Βοηθάει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης
  • Ενισχύει την διανοητική λειτουργία
  • Βελτιώνει την χαλάρωση και τον ύπνο.

Ειδική Βαρύτητα έδωσε στην ενότητα Αθλητισμός- Καρδιά: Οφέλη. Ένα από τα καλύτερα δώρα που μπορούμε να δώσουμε στην καρδιά μας είναι η σωματική δραστηριότητα. Στην πραγματικότητα, εάν συνδυάσουμε την τακτική άσκηση με μια ισορροπημένη διατροφή, η καρδιά σας θα σας ανταμείψει. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα πιο ενεργά άτομα είχαν λιγότερες πιθανότητες για καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Επιπλέον, όσοι ήταν περισσότερο ενεργοί σωματικά ήταν λιγότερο πιθανό να διαγνωστούν με καρδιαγγειακές παθήσεις.

Ανέφερε στη συνέχεια τα ευρήματα μελετών:

Ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου ή καρδιαγγειακής νόσου, συνέχισε να συρρικνώνεται, καθώς τα εβδομαδιαία λεπτά δραστηριότητας και έντασης των συμμετεχόντων αυξάνονταν. Τα άτομα που ασκούνται για μεγαλύτερη διάρκεια και ακολουθούν υψηλότερης έντασης προπονήσεις, έχουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες, να διατηρήσουν καλή καρδιαγγειακή υγεία.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ενότητα Αθλητισμός: Υγεία Εγκεφάλου:

Τα αθλήματα προσφέρουν μεγάλη διασκέδαση, εγείρουν τον ενθουσιασμό και προωθούν τη σωματική και ψυχική υγεία.

Ο αθλητισμός έχει ωστόσο σημαντικά οφέλη για την υγιή εγκεφαλική λειτουργία.

Ειδικότερα, τα επιστημονικά ευρήματα δείχνουν ότι ακόμα και το να είσαι φίλαθλος/η μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στον εγκέφαλό σου. Η εντατική σωματική άσκηση μόλις 15 λεπτών βελτιώνει τη μνήμη και διευκολύνει την ανάπτυξη νέων κινητικών δεξιοτήτων.

Πως μπορούν να επιτευχθούν:

  • Μέσω της παιδείας
  • Μέσων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
  • Μέσω κρατικών πρωτοβουλιών

Ολοκληρώνοντας παρότρυνε να βάλει από σήμερα, τον προσωπικό του στόχο ο καθένας γιατί όπως έλεγαν και οι αρχαίοι: «Συν Αθηνά και χείρα κίνει»

Στο συνέδριο συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν και ανέλυσαν το θέμα, κορυφαίοι Ολυμπιονίκες και ειδικοί στον αθλητισμό όπως οι : Σπύρος Γιαννιώτης Ολυμπιονίκης κολύμβησης, Γιάννης Κωστάκης, Παραολυμπιονίκης κολύμβησης, Κώστας Δήμου Παραολυμπιονίκης Άρσης Βαρών, Σοφία Κτενά Παγκόσμια πρωταθλήτρια Τεχνικής Κολύμβησης, Ιατρός, Γιώργος Κυπραίος Καθηγητής Πανεπιστημίου, Νίκος Κυζερίδης παλαίμαχος ποδοσφαιριστής, Χρήστος Ζούπας Διαβητολόγος πρώην Διεθνής μπασκετμπολίστας, Δημήτρης Παπανικολάου π. Διεθνής μπασκετμπολίστας, Βάσω Γιοχάη, Δ.Σ. Συλλόγου Άλμα Ζωής, Λουφάκη Κέλλυ, Παραολυμπιονίκης Ξιφασκίας, Ιμπραήμ Αλ Χουσείν, Παραολυμπιονίκης κολύμβησης, Δημήτρης Λαμπρινός ιατρός Κολυμβητικής Ομοσπονδίας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *