Σημαντική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας και Ωλένης με αντικείμενο την προστασία, διατήρηση και ανάδειξη της εκκλησιαστικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.
Την αντιπροσωπεία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών αποτέλεσαν ο Διευθυντής του Γραφείου Γάμου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Αρχιμανδρίτης π. Ιγνάτιος Μόσχος, ο Γραμματέας του Μητροπολιτικού Συμβουλίου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Αρχιμανδρίτης π. Νικόλαος Λαδάς, ο Αντιπρόεδρος του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ. Χρήστος Κατσικάδης και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου κ. Ανδρέας Παπαγεωργόπουλος.
Την αντιπροσωπεία υποδέχθηκε και συνόδευσε ο εκλεγμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας κ. Νίκος Δημάκης, ενώ τους φιλοξένησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ηλείας και Ωλένης κ.κ. Αθανάσιος, με τον οποίο πραγματοποιήθηκε εκτενής και ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εξετάστηκαν ζητήματα που αφορούν τη διάσωση, προστασία και ανάδειξη της πλούσιας εκκλησιαστικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Μητροπόλεως Ηλείας. Συζητήθηκαν προοπτικές συνεργασίας για την αξιοποίηση ιστορικών αρχείων, βιβλιακών συλλογών, εκκλησιαστικών κειμηλίων και γενικότερα του πνευματικού αποθέματος που διατηρεί η τοπική Εκκλησία, καθώς και τρόποι ανάδειξης της ιστορίας και της προσφοράς της Μητροπόλεως στην κοινωνία και τον πολιτισμό.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη ανάπτυξης δράσεων που θα φέρουν τους νέους ανθρώπους πιο κοντά στην ιστορία, την παράδοση και τις αξίες της Ορθοδοξίας, αλλά και στη δημιουργία πρωτοβουλιών που θα αναδείξουν τον πολιτιστικό πλούτο της Ηλείας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης κ.κ. Αθανάσιος εξέφρασε το ενδιαφέρον του για κάθε προσπάθεια που συμβάλλει στη διαφύλαξη και προβολή της εκκλησιαστικής κληρονομιάς, ενώ από την πλευρά της αντιπροσωπείας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών τονίστηκε η σημασία της συνεργασίας μεταξύ εκκλησιαστικών φορέων για την προστασία της ιστορικής μνήμης και της πολιτιστικής ταυτότητας του τόπου.
Κοινή διαπίστωση όλων των συμμετεχόντων ήταν ότι η εκκλησιαστική και πολιτιστική κληρονομιά της Ηλείας αποτελεί ένα πολύτιμο κεφάλαιο που οφείλει να διαφυλαχθεί και να αναδειχθεί με σύγχρονους τρόπους, προς όφελος των επόμενων γενεών.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θερμό και δημιουργικό κλίμα και εκφράστηκε η πεποίθηση ότι αποτελεί την αρχή μιας ουσιαστικής και εποικοδομητικής συνεργασίας , με κοινό στόχο την προστασία, ανάδειξη και προβολή της εκκλησιαστικής, ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.
